Sunday, April 10, 2011

Bersyukur dengan nikmat Allah..

Sepanjang aku keje kat mana2 company.. xpenah ader tazkirah pagi2..

lagi la lau keje gn cina kan.. confrm2 dier tanye Progress apa mcm? pagi2 dah kena kanina,cibai,makahai, perkara biasa.. tahan maki la.. memang byar gaji besar.. untuk tahan maki.. ceh..

so ini nama die hidayah allah swt.. pada hamba2 nya yg die kasih.. memnag betul la.. lepas ujian demi ujian aku dpt.. penah la satu detik aku tertnya diri aku ni.. nape aku yg kena? lepas tu aku isgtifar bnayk2.. aku tak redha rupenya.. takot aku tiba2.. ye la sape la aku ni? nak banding2 kan kuasa Allah.. die bg aku rezeki.bg aku kaki.tgn.sempurna anggota bdn.. baru dpt ujian sikit dah gve up...'allah tak kan bg ujian kat hambanya lau die tau hambanya tak bley tanggung" so betapa Allah tu kasih pada hambanya...

kat tempat keje baru aku ni... compny org melayu.. so 100% islam..
aku ni pasal keje tak berkira sgt.. asalkan aku dibayar gaji tu dah ckup.. bersyukur la..
sebnarnya bnyak nikmat aku dpt.. contoh lau aku keje tempat lamer dulu.. semua keperluan sendiri yg jaga,,, n xder kebajikan langsung..
lau injured pown,,, sendiri tanggung la.. tu persepsi aku la kan..

terlalu bnyak aku bersyukur.. antara nya.. ni skrng ni time keje.. tpi biase la keje on call.. so xde keje ley naip kat blog lagi ni.. dulu bertuah la.. lau dpt idup senang2 cam ni..

ALHAMDULLILAH.. xnak la jadi kufur nikmat cm ni... so setiap benda yg berlaku atas muka bumi ni ader hikmahnya..




bak kata tazkirah bos aku pagi tdi.. "kita kena cermin diri kita,tu la kita,so kena bersyukur" "allah tak kan ubah nasib sesuatu kaum lau die tak ubah diri sendiri"... aku keje kat tempat baru ni tenang sgt... syukur...


"Sesungguhnya kami tidak akan mngubah nasib sesuatu kaum itu shingga mereka yg mengubahnya"
[surah ar ra'du ayt 9]

No comments :

Post a Comment