Tuesday, September 27, 2011

Setinggan a.k.a Seting Garden

Tetibe plak teringat time kecik-kecik dulu.. time kl di awal 90an.. sebab gua terbukak satu koleksi gambar lame2 time gua kecik2 dulu.. OLDskewl la kira nya..

time mula2 org tua gua berhijrah ke kota kuala lumpur...

so dijadikan cerita parents gua ni diawal2 perkahwinan duduk la di sebuah kg setinggan.. kat kg medan.. syok weh.. tiap ari ahd ade pasar pagi.. riuh nye.. bunyi itik,bunyi ayam..


seting garden

pas tu kami sume pindah kat pantai dalam.. until now la..

masa umah setinggan kat pantai dalam.. biase la.. bumbung mesti bocor punya.. depan umah aq ni lapang.. ley tanam sayur.. maklum la bapak gua tu skolah vokasional amik pertanian.. so memang tanam ape pown jadi je.. style beb..

pas tu pindah lagi ke rumah panjang bukit kerinchi... kat stu sewa rm45.. dari taun 1994-2008.. lame tu.. rm45.. memang la org dok kl kaya jep.. haha..

time umah setinggan dulu.. umah sume mana ada paip air.. so ade satu paip awam.. public pipe.. syok woo.. ley main rebut2... haha.. smpai gaduh2 kekadang.. kat umah gua dulu ade getah paip panjang..
kegunaan die, nak amik air la,,, connect to my house.. kegunaan kedua.. buat libas gua gn adq2 gua.. alamak.. bapak gua la libas.. keh3.. tq my dad.. lau tak libas tak jadi org la gua sekrang..



kekadang gua suke beb imbau balik kenangan dulu3.. gi pasar mlm gn bapak gua.. time kecik2.. beli mainan..
Syok ar dok Pantai Dalam,Kuala Lumpur... gua membesar kat KL.. hiruk pikuk Kuala Lumpur.. now dah mcm2 ada.. highway pown dah ade area umah gua.. haha..

pasar malam..


highway near at my hometown


~Kuala Lumpur Cosa Nostra

No comments :

Post a Comment