Saturday, June 30, 2012

Kening kanan bergerak, apakah petanda??


- Semua tubuh bergerak kanan dan kiri atas alamat melihat indah2 suatu pula hampir ajal atau
- Tengah kepala bergerak alamat beroleh kebajikan.
- Jika ubun2 alamat menjadi menteri atau raja atau beroleh harta banyak, orang pun kasih akan dia.
- Kepala kanan alamat barang pekerjaan beroleh untung
- Kepala kiri alamat akan sakit padahnya
- Semua kepalanya alamat beroleh sukacita
- Dahinya alamat beroleh ilmu lagi beroleh harta yang halal.
- Tengkok bergerak alamat banyak orang kasih kepadanya.
- Kening kanan alamat bahagia akan datang.
- Kening kiri lagi bertemu dengan kekasihnya.
- Kelopak mata kanan yang atas alamat beroleh hartanya di bawa oleh keluarganya dari jauh.
- Kelopak mata kiri yang atas alamat beroleh harta di bawa keluarganya jauh ia membawa untung.
- Kelopak mata yang bawah alamat akan menangis.
- Kelopak mata kiri yang bawah alamat jauh daripada bahaya / duka dan berlayar.
- Ekor mata kanan yang atas alamat jauh daripada penyakit.
- Ekor mata kiri yang atas alamatnya terlihat dengan orang di kasihi.
- Ekor mata kanan yang bawah alamat meliht orang datang dari jauh.
- Ekor mata kiri yang bawah lamat sakit .
- Jur2 mata kanan alamat sakit.
- Jur2 mata kiri alamat kasihi orang.
- Biji mata kanan alamat menangis akan sakit atau mati
- Biji mata kiri alamat sakit.
- Hidung kanan alamat jauh daripada bahaya / penyakit atau orang akan memberi rezeki yang halal padanya.
- Hidung kiri alamat akan berbahagia dan bertemu dengan kekasihnya.
- Semua hidungnya alamat berkasih sayang dengan kekasihnya.
- Pelipis kanan alamat mati / kematian.
- Pelipis kiri alamat aman hatinya
- Telinga kanan alamat mendengar khabar yang baik dan beroleh sukacita dan menang ke atas musuhnya
- Anak yamin kiri bergerak alamat orang datang tetapi orang itu daripada sabiqoh datangnya
- Pipi kanan alamat panjang umurnya lagi memakai bauan
- Pipi kiri alamat bebas daripada sakit lagi tenang hati
- Bibir yang atas alamat akan berkelahi dengan sesama lelaki tetapi segala keluarganya kasih akan dia
- Bibir bawah alamat demikian juga
- Kedua2nya bergerak alamat makan minum dan memaki
- Jur2 bibir kanan alamat berkelahi
- Jur2 kiri alamat mendengar yang baik lagi beroleh kirimannya atau ilmu
- Lidah alamat makan minum tetapi berkelahi
- Anak lidah alamat huru hara
- Gigi alamat suka citanya
- Dagu kanan alamat bertemu dengan orang kaya
- Dagu kiri alamat beroleh pengetahuan
- Semua dagu bergerak alamat beroleh pekerjaan yang baik / pekerjaan raja2
- Leher kanan alamat huru hara
- Leher kiri alamat bebas daripada penyakit
- Semua leher bergerak alamat demikian juga atau beroleh kebajikan
- Bahu kanan beroleh harta yang banyak tetapi berkelahi dahulu
- Bahu kiri alamat orang mahu berbuat jahat tetapi kita di muliakan orang
- Lengan kanan bergerak alamat beroleh kebajikan
- Lengan kiri alamat berjumpa dengan sahabat yang baik dan beroleh suka cita
- Siku kanan alamat memegang emas dan beroleh suka cita
- Siku kiri alamat demikian – kata setengah alamat di kasihi orang
- Hati tangan kanan alamat memegang emas – kata setengah alamat di muliakan orang ramai
- Hati tangan kiri alamat beroleh emas / harta lagi untung
- Ibu tangan kanan alamat beroleh harta orang dan di muliakan orang – kata lain alamat kematian
- Ibu tangan kiri alamat jadi penghulu
- Telunjuk kanan alamat berkelahi – jika pada 5 haribulan haji alamat mati / kematian
- Telunjuk kiri alamat di muliakan orang dan beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Siku jari kanan bergerak alamat berkelahi
- Siku jari kiri alamat beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Jari manis kanan beroleh harta lagi suka cita
- Jari manis kiri segera beroleh emas / perak / perempuan yang cantik
- Belikat kanan alamat cita2nya tercapai
- Belikat kiri alamat akan sangat
- Lambung kiri bergerak alamat percintaan
- Belakang beroleh bahagia tetapi sakit dahulu
- Belakang kanan alamat orang datang
- Belakang kiri alamat orang jahat percintaan
- Lambung kanan alamat percintaan
- Perut kanan alamat beroleh rezeki banyak
- Perut kiri alamat menteri akan datang
- Pinggang kanan alamat kebajikan datang
- Pinggang kiri alamat beroleh anak / harta
- Usus kanan alamat beroleh anak
- Usus kiri alamat beroleh anak / harta
- Dubur beroleh untung / rezeki halal
- Hati kanan alamat duka cita
- Hati kiri alamat sukacita
- Pusat bergerak alamat beroleh harta banyak
- Jejakan kanan bergerak alamat dekat akan berjalan
- Jejakan kiri alamat tenang hati beroleh rahmat
- Pirus kanan alamat ada orang cintai kita
- Perus kiri alamat nauri orang isterinya atau berbuat zina
- Semua perus bergerak berlekang ( berselang seli ) alamat isterinya berbuat zina
- Bahu kanan bergerak alamat ia bertemu dengan kekasih dan beroleh kekayaan
- Ari2 bergerak keduanya alamat beroleh perempuan
- Pangkal perus berkeliling alamat akan beristeri / berbuat zina
- Pintu kanan alamat akan duduk lama / orang datang pada kita
- Pintu kiri bergerak itupun demikian tetapi kita beroleh permainan yang baik
- Paha kiri bergerak alamat beroleh kebajikan / orang membawa emas pada kita
- Paha kanan alamat berjumpa dengan keluarga yang jauh / berjalan jauh
- Lutut kanan alamat beroleh darbia
- Lutut kiri di hormati orang
- Betis alamat berkelahi sesama lelaki
- Betis kiri beroleh harta
- Pergelangan kaki kanan alamat beroleh darbia
- Pergelangan kaki kiri alamat tidak untung jangan di carinya
- Kura2 kaki kanan beroleh kebajikan
- Kura kiri berjalan jauh – kata setengah pula sakit
- Mata kaki kanan almat berjumpa dengan orang datang dari jauh
- Mata kaki kiri alamat mendengar berita baik
- Ibu kaki kanan alamat mendengar berita kematian
- Ibu kaki kiri berjumpa dengan orang pergi lama akan datang
- Telunjuk kaki kanan alamat akan sakit
- Telunjuk kaki kiri berbahagia
- Siku jari kaki kanan alamat beroleh pekerjaan yang baik tetapi berkelahi dahulu
- Jari manis kaki kanan alamat bertemu dengan orang mencuri benda kita
- Kelingking jari kanan berkain baru / barang kehendaknya
- Kelingking kaki kiri alamat sakit hati
- Tumit kanan bergerak kehilangan
- Tumit kiri pun demikian
- Tapak kaki melihat orang yang baik perangainya
- Hati kaki kanan alamat suka cita
- Hati kaki kiri alamat berjalan

SUMBER DI EKSTRAK DARI KITAB TAJUL MULUK

Thursday, June 28, 2012

Erti Sebuah Kehidupan

Jeng..jeng,,jeng...

apa erti sebuah kehidupan?? adakah dengan bangun pagi mandi2 terus pergi kerja? sampai pkul 5.30 petang balik rumah.. mengharungi kesesakan lalu lintas yg tak pernah pudar...

atau masih mencari sebuah kehidupan yg sempurna...

idup ni tak sempurna kalau tak berkat... mcm mana nak carik keberkatan dlm hidup? simple je,,, berbakti pada kedua org tua.. mengikut apa yg diperintahkan oleh ALLAH dan meninggalkan LARANGANNYA,, mudah kan???

aq suka berkwn,, sebab dari situ ada 1001 kwn dan ragam manusia yg aq suka tngok... pelbgai pandangan...

dari pengalaman bercampur dgn pelbagai org ni.. aq dpt satu pegangan hidup "jangan suka burukkan org lain untuk menunjukkan diri kita ini bagus"

kebanyakkan aq jmpe org mcm ni... die tak la bgus mana.. keje cam haram gak.. tapi tetap nak kondem org lain xbgus la.. xperfect la.. mcm la die perfect sgt... tup..tup.. tuhan nak tnjuk kot.. sendiri punya keje yg mcm LAHABAU bak kata org MELAKA...

Jenis org cam ni aq suka layan... sebab aq bnyak dah jmpe spesis cam ni,, citer nak UP,,, habuk pown xde... haha!! sendiri boleh nilai la.. masing2 ada pegangan idup kan.. from that la aq belajar jgn puji diri sendiri kat depan org lain... DON'T DO SOMETHING FOR FUCKING ANYTHING... cuba faham erti keikhlasan tu... sebab org cam ni suka sgt citer pasal jasa n pengorbanan die.. hahaha... adoityaiii,,,, tapi xkemana2 pown.. still kat stu gak... HOW COME?? tapi ALHAMDULLILAH mcm aq rezeki aku murah,,,
so jgn la kita sombong kat bumi ALLAH ni...

aq suke amik contoh mcm2 kwn2 aq yg kaya raya,, gaji riban2... basic dah rm14k la rm15k... tpi still senyap je.. xde kecoh2... rileks2 je cool je.. rendah diri lagi,,, cm ni la bgus diam2 ubi berisi...

~pengalaman mengajar kita erti kehidupan!!



 





Friday, June 22, 2012

Lelaki Kacak atau Lelaki Soleh??

Apa maksud lelaki sempurna??


dulu time sekolah ... budak-budak perempuan semua pandang budak lelaki yg hensem2 je.. yg smart2...

naik sekolah menengah pown same gak.. suka pandang paras rupa.. sape yg kureng ni... babai la...

cewek2 enggak bisa mau lihat lo...

apabila naik usia remaja... after school...

semua pown makin matang... dan makin matang...

akhirnya paras rupa bukan lagi penanda aras kepada hubungan couple2 ni...

dah mula pandang harta pulak.. muka xensem xpe.. jnji ada harta...

CINTA sahaja xboleh bagi makan la.. mesti mau ada kerjaya.. mesti mau ada wang...

perempuan mesti nak lelaki yg soleh,warak, sembhyang tak tinggal punya... tapi empunya diri xsolehah pown.. sembhyng jauh sekali.. cam ne tu??

kena win win jugak la... bnyak kwn2 aku.. bf sembhyg punya org.. n dpt gf smbhyg punya org jugak... jodoh diowng kot.. ALHAMDULLILAH...







Ciri-ciri insan yg soleh dan solehah


1. Sentiasa taat kepada Allah swt dan Rasullulah saw.

2. Jihad Fisabilillah adalah matlamat dan program hidupnya.

3. Mati syahid adalah cita cita hidup yang tertinggi.

4. Sabar dalam menghadapi ujian dan cabaran dari Allah swt.
5. Ikhlas dalam beramal.
6. Kampung akhirat menjadi tujuan utama hidupnya.
7. Sangat takut kepada ujian Allah swt. dan ancamannya.
8. Selalu memohon ampun atas segala dosa-dosanya.
9. Zuhud dengan dunia tetapi tidak meninggalkannya.
10. Solat malam menjadi kebiasaannya.
11. Tawakal penuh kepada Allah taala dan tidak mengeluh kecuali kepada Allah swt
12. Selalu berinfaq samada dalam keadaan lapang mahupun sempit.
13. Menerapkan nilai kasih sayang sesama mukmin dan ukhwah diantara mereka.
14. Sangat kuat amar maaruf dan nahi mungkarnya.
15. Sangat kuat memegang amanah, janji dan kerahsiaan.
16. Pemaaf dan lapang dada dalam menghadapi kebodohan manusia, sentiasa saling membetulkan sesama ikhwan dan tawadhuk penuh kepada Allah swt.
17. Berkasih sayang dan penuh pengertian kepada keluarga.


Tugas-tugas dan kewajipan lelaki soleh:


1. Mencari nafkah (belanja hidup)
2. Berjihad Fisabilillah.
3. Melindungi dan membela kaum yang lemah dan tertindas.
4. Memimpin, mendidik dan berlaku adil terhadap isteri.


WANITA SOLEHAH di dunia adalah LEBIH CANTIK, LEBIH INDAH DAN LEBIH BAIK dari bidadari di syurga 


Bila datang lelaki yang COMEL AGAMANYA..bukan dia ustaz, bukan tok guru, bukan ulama, HANYA ORANG BIASA..tetapi, sembahyang 5 waktu, tak makan haram, tutup aurat dan ada orang AJAR DI SURAU..DIA PERGI walaupun seminggu 2 kali, dah dikira baik pada agama..KAHWINKAN SEGERA dengan lelaki baik seperti itu, walaupun jalan kaki, naik motor..tak ada kereta kerana REZEKI DI TANGAN ALLAH bukan di tangan manusia.. 


Keinsafan yg Lahir Dari Hati....

Semua manusia akan buat kesilapan, sebab kita sebagai manusia tidak sempurna...

so thats why la ade pintu taubat!! untuk kita bertaubat...

share some story from my friends : die citer la.. dulu die ni kaki langgar je semua, semua buat... but tetibe jep allah bg ujian kat dye yg membuat kan die tersedar dari dibuai mimpi yg panjang!! leka dengan kehidupan didunia yg tidak menjanjikan apa-apa...

die dapat rase kan kekosongan dalam jiwa die... sgt kosong...kosong...kosong...

apabila sudah mendapat hidayah.. terbuka pintu hatinya untuk sujud ke tikar sejadah, untuk melaksanakan kewajipan yg telah diperintahkan oleh Allah s.w.t untuk hambanya,,,, maka berjurai la air mata kerana selama ini die terlalu jahil, alhamdullilah Allah telah bukak kan pintu hatinya utk kembali kepada peciptanya,,,

so jangan lah kita menjadi insan yg bongkak dan sombong kepada ALLAH s.w.t...